Frugt hver dag

Frugt til alle eleverne på Durup Skole hver dag
frugt børn

Sparekassefonden i Durup har doneret penge, så alle eleverne på Durup Skole kan spise frisk frugt hver dag. Hver dag møder frivillige op på Durup Skole og hjælper med at udskære frugt til eleverne, så det er klar til pausen kl. 9.30.

Frugten bliver serveret på store fade, som duksen i hver klasse henter når pausen starter. Hver dag er der flere forskellige slags frugt at vælge imellem.

Frugten er udskåret i passende stykker, så det er fristende for eleverne at smage på flere forskellige stykker frugt hver dag. På den måde får alle eleverne lyst til at spise frugt. Eleverne på Durup Skole er rigtig glade for deres frugt ordning og fra skolen skal der lyde en stor tak til sparekassefonden i Durup og til de mange frivillige fra byen, som hver dag møder op på skolen.

Det er en stor hjælp og rigtig dejligt at vores frugtordning kan fungere med de mange frivillige hænder til hjælp. På billedet kan man se eleverne i 0. kl. som lige har hentet deres frugtfad. Og så skal der bare spises frugt.