Skolegårdens legeplads

Skolens legeplads bliver brugt til masser af bevægelse hver dag!

Durup Skole fik i 2017 en ny legeplads som er placeret på tre forskellige områder rundt om skolen.
Elevrådet har været meget aktive i processen omkring etablering af legepladsen. Elevrådet var på rundtur til andre legepladser i kommunen for at hente inspiration til den nye legeplads, og de samlede penge ind til den nye legeplads gennem et sponsorløb i byen, hvor både forældre og elever deltog.

Durup Sparekassefondene har endvidere doneret en del af pengene til legepladsen, resten af betalingen har skolen selv sparet op til gennem årene. Legepladsen kan anvendes af alle byens børn i fritiden og den bliver brugt rigtig meget. På skolen anvendes legepladsen både til fri leg i pauserne og til bevægelse i undervisningen.
Ud over legepladsen råder skolen også over en  by skov, multibane, en rampe og en bålhytte.
Alle områderne bliver brugt både i undervisningen og i pauserne.